ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Θέμης Παναγιωτόπουλος
Εικονική Πραγματικότητα
Η Εικονική Πραγματικότητα είναι το επιστημονικό πεδίο με αντικείμενο την αναπαράσταση κόσμων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα γραφικά με υπολογιστές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην Εικονική Πραγματικότητα, ενώ άλλα θέματα εξ’ ίσου σημαντικά είναι ο ήχος και το υλικό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Η Εικονική Πραγματικότητα, κυρίως μέσω των Ευφυών Εικονικών Συστημάτων, έχει πλήθος εφαρμογών στην εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την προσομοίωση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή και την επιστημονική έρευνα.
Σκοποί του μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές θεωρητικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η Εικονική Πραγματικότητα, καθώς και με σύγχρονες τεχνολογίες, μεθόδους και εργαλεία για τη δημιουργία ολοκληρωμένων εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας.
Δομή του μαθήματος
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα καλυφθούν οι παρακάτω διδακτικές ενότητες:
- Eισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα, ιστορική αναδρομή, βασικές έννοιες, στόχοι, εφαρμογές.
- Εισαγωγή στα Γραφικά με Υπολογιστές, συστήματα απεικόνισης, χρώμα, γεωμετρικά σχήματα, μετασχηματισμοί, κίνηση.
- Γράφημα σκηνής, υλοποιήσεις (Java3D, VRML/X3D, κ.ά.)
- VRML: σύνταξη, υλοποιήσεις, βασικά εργαλεία, γεωμετρία, μετασχηματισμοί, επαναχρησιμοποίηση κόμβων, εξωτερικές αναφορές, υλικά/χρώμα, φωτισμός, υφή, viewpoints, background, ήχος, κείμενο, billboards, HUDs.
- VRML: sensors και animation, γενικές αρχές μοντελοποίησης σκελετού, πρότυπα μοντελοποίησης κίνησης σώματος (H-Anim, κ.ά.), scripting, ενσωμάτωση σε εφαρμογές, PROTOs, προτεινόμενες πρακτικές σχεδιασμού και ανάπτυξης.
- Συστήματα υλικού και λογισμικού Εικονικής Πραγματικότητας.
- Second Life και OpenSimulator.
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση των φοιτητών γίνεται με απαλλακτικές εργασίες.
Διδακτικό υλικό
Στους φοιτητές θα δοθούν σημειώσεις οι οποίες θα καλύπτουν όλη την ύλη. Οι διαφάνειες των διαλέξεων καθώς και όλα τα παραδείγματα που θα παρουσιαστούν και θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα είναι διαθέσιμα μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος. Επιπλέον, θα προταθεί σχετική υποστηρικτική βιβλιογραφία.
Λιγότερα
Εικονική Πραγματικότητα
Η Εικονική Πραγματικότητα είναι το επιστημονικό πεδίο με αντικείμενο την αναπαράσταση κόσμων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα γραφικά με υπολογιστές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην Εικονική Πραγματικότητα, ενώ άλλα θέματα εξ’ ίσου σημαντικά είναι ο ήχος και το υλικό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Η Εικονική Πραγματικότητα, κυρίως μέσω των Ευφυών Εικονικών Συστημάτων, έχει πλήθος εφαρμογών στην εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την προσομοίωση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή και την επιστημονική έρευνα.
Σκοποί του μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές θεωρητικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η Εικονική Πραγματικότητα, καθώς και με σύγχρονες τεχνολογίες, μεθόδους και εργαλεία για τη δημιουργία ολοκληρωμένων εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας.
Δομή του μαθήματος
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα καλυφθούν οι παρακάτω διδακτικές ενότητες:
- Eισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα, ιστορική αναδρομή, βασικές
Εικονική Πραγματικότητα
Η Εικονική Πραγματικότητα είναι το επιστημονικό πεδίο με αντικείμενο την αναπαράσταση κόσμων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα γραφικά με υπολογιστές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην Εικονική Πραγματικότητα, ενώ άλλα θέματα εξ’ ίσου σημαντικά είναι ο ήχος και το υλικό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Η Εικονική Πραγματικότητα, κυρίως μέσω των Ευφυών Εικονικών Συστημάτων, έχει πλήθος εφαρμογών στην εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την προσομοίωση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή και την επιστημονική έρευνα.
Σκοποί του μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές θεωρητικές αρχές στις οποίες στηρίζεται η Εικονική Πραγματικότητα, καθώς και με σύγχρονες τεχνολογίες, μεθόδους και εργαλεία για τη δημιουργία ολοκληρωμένων εφαρμογών Εικονικής Πραγματικότητας.
Δομή του μαθήματος
Κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα καλυφθούν οι παρακάτω διδακτικές ενότητες:
- Eισαγωγή στην Εικονική Πραγματικότητα, ιστορική αναδρομή, βασικές