ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΓΝΩΣΗΣ
Κώστας Μεταξιώτης
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η Διαχείριση Γνώσης, δηλαδή η διαδικασία συλλογής της συσσωρευμένης εμπειρίας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, είτε αυτή βρίσκεται σε βάσεις δεδομένων, ή σε έγγραφα, ή ακόμα και μέσα στο μυαλό των στελεχών της επιχείρησης ή του οργανισμού, και στη συνέχεια η διάχυση και χρησιμοποίησή της στα σημεία εκείνα της επιχείρησης ή του οργανισμού όπου θα προσφέρει το μέγιστο ανταποδοτικό όφελος. Η Διαχείριση της Γνώσης γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ως επιχειρηματικό μοντέλο. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν αναπτύξει αποθήκες γνώσης σχετικές με εξυπηρέτηση πελατών, ανάπτυξη προϊόντων, διαχείριση ανθρώπινων πόρων, κλπ. Το μέλλον και η επιτυχία της επιχείρησης καθορίζονται πλέον από την ικανότητά της να αξιοποιεί τον πλέον πολύτιμο πόρο της: την επιχειρηματική γνώση. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί νέες θέσεις εργασίας σχετικές με τη Διαχείριση της Γνώσης. Όλα αυτά καταδεικνύουν την αναγκαιότητα για ύπαρξη Διαχείρισης της Γνώσης σε μια σύγχρονη επιχείρηση καθώς και την αναγκαιότητα για καταρτισμένα στελέχη τα οποία θα επιβλέψουν την παραπάνω διαδικασία. <?xml:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" />
Στο μάθημα αυτό θα εξεταστούν η κατανόηση και ο ρόλος της γνώσης στα πλαίσια ενός οργανισμού, κατηγορίες γνώσης, οι βασικές αρχές της διαχείρισης γνώσης, μοντέλα και εργαλεία διαχείρισης της γνώσης, η δημιουργία γνώσης, οι τεχνικές σύλληψης-εκμαίευσης γνώσης, η αναπαράσταση γνώσης και συλλογιστικές, η διάχυση της γνώσης, και οι σύγχρονες τάσεις σχετικά με την ανάπτυξη-βασισμένη-στη-γνώση (knowledge-based development).
ΛιγότεραΑντικείμενο του μαθήματος είναι η Διαχείριση Γνώσης, δηλαδή η διαδικασία συλλογής της συσσωρευμένης εμπειρίας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, είτε αυτή βρίσκεται σε βάσεις δεδομένων, ή σε έγγραφα, ή ακόμα και μέσα στο μυαλό των στελεχών της επιχείρησης ή του οργανισμού, και στη συνέχεια η διάχυση και χρησιμοποίησή της στα σημεία εκείνα της επιχείρησης ή του οργανισμού όπου θα προσφέρει το μέγιστο ανταποδοτικό όφελος. Η Διαχείριση της Γνώσης γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ως επιχειρηματικό μοντέλο. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν αναπτύξει αποθήκες γνώσης σχετικές με εξυπηρέτηση πελατών, ανάπτυξη προϊόντων, διαχείριση ανθρώπινων πόρων, κλπ. Το μέλλον και η επιτυχία της επιχείρησης καθορίζονται πλέον από την ικανότητά της να αξιοποιεί τον πλέον πολύτιμο πόρο της: την επιχειρηματική γνώση. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί νέες θέσεις εργασίας σχετικές με τη Διαχείριση της Γνώσης. Όλα αυτά καταδεικνύουν την αναγκαιότητα για ύπαρξη Διαχείρισης της Γνώσης
Αντικείμενο του μαθήματος είναι η Διαχείριση Γνώσης, δηλαδή η διαδικασία συλλογής της συσσωρευμένης εμπειρίας μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, είτε αυτή βρίσκεται σε βάσεις δεδομένων, ή σε έγγραφα, ή ακόμα και μέσα στο μυαλό των στελεχών της επιχείρησης ή του οργανισμού, και στη συνέχεια η διάχυση και χρησιμοποίησή της στα σημεία εκείνα της επιχείρησης ή του οργανισμού όπου θα προσφέρει το μέγιστο ανταποδοτικό όφελος. Η Διαχείριση της Γνώσης γνωρίζει αλματώδη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια ως επιχειρηματικό μοντέλο. Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις και οργανισμοί έχουν αναπτύξει αποθήκες γνώσης σχετικές με εξυπηρέτηση πελατών, ανάπτυξη προϊόντων, διαχείριση ανθρώπινων πόρων, κλπ. Το μέλλον και η επιτυχία της επιχείρησης καθορίζονται πλέον από την ικανότητά της να αξιοποιεί τον πλέον πολύτιμο πόρο της: την επιχειρηματική γνώση. Επίσης, έχουν δημιουργηθεί νέες θέσεις εργασίας σχετικές με τη Διαχείριση της Γνώσης. Όλα αυτά καταδεικνύουν την αναγκαιότητα για ύπαρξη Διαχείρισης της Γνώσης