ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΠΙΧΕΙΡΕΙΝ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
Νινέτα Πολέμη
Αντικείμενο του μαθήματος:
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η παρουσίαση του θεωρητικού και πρακτικού πλαισίου για τη μελέτη και ανάλυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται εκτενής αναφορά και ανάλυση των εννοιών της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και εξετάζεται το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν υπό το πρίσμα πλήθους μελετών περίπτωσης. Θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, την παρουσίαση των θεμελιωδών στοιχείων του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την ανάλυση του ευρύτερου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος, τη στρατηγική του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, τη διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, τη διαχείριση των Σχέσεων με τους Πελάτες και, τέλος, την υλοποίηση και βελτιστοποίηση των υπηρεσιών του Ψηφιακού Επιχειρείν. Για την καλύτερη εμπέδωση των ανωτέρω εννοιών παρατίθενται μελέτες περιπτώσεων επιχειρηματικών καινοτομιών που εφαρμόζονται από σύγχρονες επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο όπως, για παράδειγμα, η περίπτωση της Amazon, του eBay, της Dell κ.λπ.
Στόχοι του Μαθήματος:
Στόχος του μαθήματος είναι να αναπτυχθεί η συνιστώσα της επιχειρηματικότητας στους φοιτητές μέσω της χρήσης κατάλληλων τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνιών. Μετά το πέρας των διαλέξεων οι φοιτητές θα έχουν εξοικειωθεί:
- με τις βασικές έννοιες του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν και της Καινοτομίας
- με τις σύγχρονες προσεγγίσεις επιχειρηματικών καινοτομιών που εφαρμόζονται από διάφορες επιχειρήσεις σε διεθνές επίπεδο
- με την δημιουργία πραγματικών start-ups
Περιεχόμενα του Μαθήματος:βλ. «Παράρτημα-Περιεχόμενα Εβδομαδιαίου Προγράμματος».
Συνιστώμενη Βιβλιογραφία:
- Ψηφιακές Επιχειρήσεις και ηλεκτρονικό εμπόριο: Στρατηγική, υλοποίηση και εφαρμογή, 2016, Dave Chaffey. Εκδόσεις Κλειδάριθμος, ISBN: 978-960-461-671-8
- Επιλογή επιστημονικών άρθρων
Διδακτικές και μαθησιακές μέθοδοι:
Θεωρητική διδασκαλία (διαλέξεις) και εκπόνηση ομαδικής θεωρητικής/βιβλιογραφικής εργασίας. Τα βασικά αντικείμενα κάθε ενότητας παρουσιάζονται από τον διδάσκοντα:
- υπό μορφή διαλέξεων υποστηριζόμενων από οπτικό υλικό
- μέσω ομαδικών συζητήσεων και ανάλυσης μελετών περίπτωσης σε πραγματικά επιχειρησιακά ζητήματα.
-
Μέθοδοι Αξιολόγησης/Βαθμολόγησης:
Τρόπος Α: Θα αναρτώντε εβδομαδιαίες εργασίες (20%) και θα παρουσιάζοντε στο μάθημα (απο μελος/μέλη της ομάδας των 2 ατόμων) και 1 απαλλακτική (70%) που θα αναρτηθει και θα παρουσιαστει απο ΟΛΑ τα μέλη της ομάδας (μέχρι 3 ατομα) την μέρα της εξεταστικής (εκτος αλλαγης) . Οι παρουσιάσεις των εβδομαδιαιων και απαλλακτικών εργασιών (10%)- οι παρουσιάσεις είναι υποχρεωτικές.
Τροπος Β: Θα αναρτώντε εβδομαδιαίες εργασίες (20%) και θα παρουσιάζοντε στο μάθημα (απο μελος/μέλη της ομάδας των 2 ατόμων) Οι παρουσιάσεις των εβδομαδιαιων ειναι (10%). Την μέρα της εξεταστικής θα δοθεί ΠΡΟΦΟΡΙΚΗ εξέταση σε όλη την ύλη του μαθήματος
Παράρτημα
Περιεχόμενα Εβδομαδιαίου Προγράμματος
Εβδομάδα |
Περιεχόμενο εισηγήσεων |
1η |
Εισαγωγή στο Ψηφιακό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο. |
2η |
Θεμελιώδη στοιχεία του Ηλεκτρονικού Εμπορίου. |
3η |
Διαχείριση υποδομής Ψηφιακού Επιχειρείν. |
4η |
Ανάλυση και κατανόηση του Ηλεκτρονικού περιβάλλοντος. |
5η |
Στρατηγική Ηλεκτρονικού Επιχειρείν. |
6η |
Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας. |
7η |
Ψηφιακό Μάρκετινγκ. |
8η |
Διαχείριση Σχέσεων με τους Πελάτες. |
9η |
Διαχείριση Αλλαγών. |
10η |
Ανάλυση και Σχεδιασμός. |
11η |
Υλοποίηση και βελτιστοποίηση υπηρεσιών Ψηφιακού Επιχειρείν. |
12-13η |
Παρουσίαση εργασιών. |
Αντικείμενο του μαθήματος:
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η παρουσίαση του θεωρητικού και πρακτικού πλαισίου για τη μελέτη και ανάλυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται εκτενής αναφορά και ανάλυση των εννοιών της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και εξετάζεται το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν υπό το πρίσμα πλήθους μελετών περίπτωσης. Θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, την παρουσίαση των θεμελιωδών στοιχείων του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την ανάλυση του ευρύτερου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος, τη στρατηγική του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, τη διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, τη διαχείριση των Σχέσεων με τους Πελάτες και, τέλος, την υλοποίηση και βελτιστοποίηση των υπηρεσιών του Ψηφιακού Επιχειρείν. Για την καλύτερη εμπέδωση των ανωτέρω εννοιών παρατίθενται μελέτες περιπτώσεων επιχειρηματικών καινοτομιών
Αντικείμενο του μαθήματος:
Αντικείμενο του μαθήματος αποτελεί η παρουσίαση του θεωρητικού και πρακτικού πλαισίου για τη μελέτη και ανάλυση της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον. Πιο συγκεκριμένα, γίνεται εκτενής αναφορά και ανάλυση των εννοιών της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας και εξετάζεται το Ηλεκτρονικό Επιχειρείν υπό το πρίσμα πλήθους μελετών περίπτωσης. Θέματα που καλύπτονται περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, την εισαγωγή στο Ηλεκτρονικό Επιχειρείν και το Ηλεκτρονικό Εμπόριο, την παρουσίαση των θεμελιωδών στοιχείων του Ηλεκτρονικού Εμπορίου, την ανάλυση του ευρύτερου ηλεκτρονικού περιβάλλοντος, τη στρατηγική του Ηλεκτρονικού Επιχειρείν, τη διοίκηση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας, το Ηλεκτρονικό Μάρκετινγκ, τη διαχείριση των Σχέσεων με τους Πελάτες και, τέλος, την υλοποίηση και βελτιστοποίηση των υπηρεσιών του Ψηφιακού Επιχειρείν. Για την καλύτερη εμπέδωση των ανωτέρω εννοιών παρατίθενται μελέτες περιπτώσεων επιχειρηματικών καινοτομιών