ΓΡΑΦΙΚΑ ΜΕ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΕΣ - ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ
Θέμης Παναγιωτόπουλος, Γεώργιος Αναστασάκης
Γραφικά με Υπολογιστές – Εικονική Πραγματικότητα
Τα Γραφικά με Υπολογιστές είναι το επιστημονικό πεδίο με αντικείμενο τη δημιουργία οπτικών απεικονίσεων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα Γραφικά με Υπολογιστές βασίζονται σε συγκεκριμένο μαθηματικό υπόβαθρο, ενώ έχουν πολλές πτυχές όπως ο φωτορεαλισμός, τα διαγραμματικά γραφικά, η κίνηση (animation), τα τρισδιάστατα γραφικά, κ.ά. Από την άλλη πλευρά, η Εικονική Πραγματικότητα αφορά την αναπαράσταση κόσμων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα Γραφικά με Υπολογιστές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην Εικονική Πραγματικότητα, ενώ άλλα θέματα εξ’ ίσου σημαντικά είναι ο ήχος και το υλικό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Η Εικονική Πραγματικότητα, κυρίως μέσω των Ευφυών Εικονικών Συστημάτων, έχει πλήθος εφαρμογών στην εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την προσομοίωση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή και την επιστημονική έρευνα.
Σκοποί του μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές θεωρητικές αρχές στις οποίες στηρίζονται τα Γραφικά με Υπολογιστές, με τη γλώσσα VRML, καθώς και με την δημιουργία και την διαχείριση εικονικών κόσμων σε Second Life και OpenSimulator.
Δομή του μαθήματος
Το μάθημα θα διεξαχθεί σε δέκα (10) διαλέξεις διάρκειας τριών (3) ωρών:
-
Εισαγωγή στα Γραφικά με Υπολογιστές, κατηγορίες, χρώμα, γεωμετρικά σχήματα, κίνηση.
-
Τρισδιάστατα γραφικά, ορθογραφική προβολή και προβολή προοπτικής, μετασχηματισμοί, φωτισμός, βιβλιοθήκες immediate mode (OpenGL, Direct3D, κ.ά.), γράφημα σκηνής, βιβλιοθήκες retained mode (Java3D, VRML/X3D, κ.ά.)
-
VRML: εισαγωγή, σύνταξη, υλοποιήσεις, βασικά εργαλεία, γεωμετρία, μετασχηματισμοί, επαναχρησιμοποίηση κόμβων, εξωτερικές αναφορές.
-
VRML: υλικά/χρώμα, φωτισμός, υφές, viewpoints, background, ήχος, κείμενο, billboards, HUDs.
-
VRML: sensors, interpolators και animation, μοντελοποίηση σκελετού, πρότυπα μοντελοποίησης κίνησης σώματος (H-Anim, κ.ά.).
-
VRML: scripting, ενσωμάτωση σε εφαρμογές, PROTOs, τεχνικές προγραμματισμού.
Οι υπόλοιπες διαλέξεις θα είναι αφιερωμένες στην δημιουργία και την διαχείριση εικονικών κόσμων στις πλατφόρμες Second Life και OpenSimulator.
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση των φοιτητών θα γίνει με ομαδικές απαλλακτικές εργασίες.
Διδακτικό υλικό
Οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα απομακρυσμένης πρόσβασης σε εικονικό κόσμο ο οποίος θα είναι διαθέσιμος καθ' όλη τη διάρκεια του εξαμήνου για τις ανάγκες του μαθήματος, για σκοπούς εξάσκησης και πραγματοποίησης εργασιών, κ.τ.λ. Επίσης, θα δοθούν σημειώσεις οι οποίες θα καλύπτουν όλη την ύλη. Οι διαφάνειες των διαλέξεων καθώς και όλα τα παραδείγματα που θα παρουσιαστούν και θα αναπτυχθούν κατά τη διάρκεια του μαθήματος θα είναι διαθέσιμα μέσω της ιστοσελίδας του μαθήματος. Επιπλέον, θα προταθεί σχετική υποστηρικτική βιβλιογραφία.
Λιγότερα
Γραφικά με Υπολογιστές – Εικονική Πραγματικότητα
Τα Γραφικά με Υπολογιστές είναι το επιστημονικό πεδίο με αντικείμενο τη δημιουργία οπτικών απεικονίσεων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα Γραφικά με Υπολογιστές βασίζονται σε συγκεκριμένο μαθηματικό υπόβαθρο, ενώ έχουν πολλές πτυχές όπως ο φωτορεαλισμός, τα διαγραμματικά γραφικά, η κίνηση (animation), τα τρισδιάστατα γραφικά, κ.ά. Από την άλλη πλευρά, η Εικονική Πραγματικότητα αφορά την αναπαράσταση κόσμων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα Γραφικά με Υπολογιστές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην Εικονική Πραγματικότητα, ενώ άλλα θέματα εξ’ ίσου σημαντικά είναι ο ήχος και το υλικό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Η Εικονική Πραγματικότητα, κυρίως μέσω των Ευφυών Εικονικών Συστημάτων, έχει πλήθος εφαρμογών στην εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την προσομοίωση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή και την επιστημονική έρευνα.
Σκοποί του μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές θεω
Γραφικά με Υπολογιστές – Εικονική Πραγματικότητα
Τα Γραφικά με Υπολογιστές είναι το επιστημονικό πεδίο με αντικείμενο τη δημιουργία οπτικών απεικονίσεων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα Γραφικά με Υπολογιστές βασίζονται σε συγκεκριμένο μαθηματικό υπόβαθρο, ενώ έχουν πολλές πτυχές όπως ο φωτορεαλισμός, τα διαγραμματικά γραφικά, η κίνηση (animation), τα τρισδιάστατα γραφικά, κ.ά. Από την άλλη πλευρά, η Εικονική Πραγματικότητα αφορά την αναπαράσταση κόσμων με τη βοήθεια ηλεκτρονικών υπολογιστών. Τα Γραφικά με Υπολογιστές διαδραματίζουν βασικό ρόλο στην Εικονική Πραγματικότητα, ενώ άλλα θέματα εξ’ ίσου σημαντικά είναι ο ήχος και το υλικό αλληλεπίδρασης με τους χρήστες. Η Εικονική Πραγματικότητα, κυρίως μέσω των Ευφυών Εικονικών Συστημάτων, έχει πλήθος εφαρμογών στην εκπαίδευση, την ψυχαγωγία, την προσομοίωση, την αλληλεπίδραση ανθρώπου – υπολογιστή και την επιστημονική έρευνα.
Σκοποί του μαθήματος
Στόχος του μαθήματος είναι η εξοικείωση των φοιτητών με τις βασικές θεω