ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ

Ενότητες

"Νέα μάθηση - Εισαγωγή" & "Νέα μάθηση - Κεφάλαιο 1” από το βιβλίο «Νέα Μάθηση - Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης»

Τα κεφάλαια εξετάζουν την εκπαίδευση σε σύγχρονες κοινωνίες με έμφαση στις προκλήσεις και τις προσαρμογές που χρειάζεται να γίνουν για να ανταποκριθεί σε νέες τεχνολογικές και κοινωνικές απαιτήσεις. Η έννοια της «νέας μάθησης» αναδεικνύει μια πιο εξατομικευμένη προσέγγιση, που αναγνωρίζει τις διαφορετικές ανάγκες των μαθητών και εστιάζει σε πρακτικές δεξιότητες και κριτική σκέψη.

Το πρώτο μέρος τονίζει ότι η εκπαίδευση παίζει κεντρικό ρόλο στην κοινωνική συνοχή και στην αντιμετώπιση κοινωνικών ανισοτήτων. Αναγνωρίζει την ανάγκη για καινοτόμες μεθόδους μάθησης και διδακτικά μέσα, όπως η χρήση του διαδικτύου και η ενσωμάτωση διαφορετικών τύπων μάθησης, τυπικής και μη τυπικής.

Το δεύτερο μέρος επικεντρώνεται σε συγκεκριμένες διαστάσεις, όπως:

  1. Κοινωνική σημασία της εκπαίδευσης και ρόλος της στη διαμόρφωση δεξιοτήτων.
  2. Διαφορετικότητα των μαθητών, αναγνωρίζοντας ότι η εξατομίκευση μπορεί να βελτιώσει τα μαθησιακά αποτελέσματα.
  3. Ρόλος του εκπαιδευτικού που εξελίσσεται από απλό μεταδότη γνώσης σε υποστηρικτικό καινοτόμο καθοδηγητή.