ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ
Ενότητες
Ο εποικοδομισμός είναι μια θεωρία μάθησης που τονίζει την ενεργή συμμετοχή του μαθητή στην οικοδόμηση της γνώσης. Αντίθετα από τις παραδοσιακές μεθόδους, όπου η γνώση μεταφέρεται από τον εκπαιδευτικό στον μαθητή, εδώ θεωρείται ότι η γνώση κατασκευάζεται μέσω της αλληλεπίδρασης με το περιβάλλον και των νέων εμπειριών που αποκτά. Βασικοί θεμελιωτές της θεωρίας είναι ο Σωκράτης με τη μαιευτική μέθοδο, ο John Dewey με την έμφαση στη βιωματική μάθηση, ο Jean Piaget με το μοντέλο των γνωστικών σταδίων και ο Jerome Bruner με την ανακαλυπτική μάθηση και το σπειροειδές πρόγραμμα σπουδών. Η θεωρία του εποικοδομισμού προτείνει διδακτικές μεθόδους που ενθαρρύνουν την αυτενέργεια, τη διερεύνηση, την ανακάλυψη και την επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, συνδυάζοντας δραστηριότητες συνεργασίας και τεχνολογικά εργαλεία για την καλύτερη οικοδόμηση της γνώσης από τους μαθητές.